Виконайте психоаналітичний аналіз (п.5 лекції) автора запропонованого тексту.


На цій волі (не на розумі), на догмі, аксіомі (не на доведеній правді), на самостійнім, не на деривативнім постуляті, на бездоказовім пориві, мусить бути збудована наша національна ідея, коли ми хочемо утриматися на поверхні жорстокого життя. Бо воля нації до життя як “пожадання неясно відчутого другого ладу речей” (Фіхте) є підставою всякого, опертого на ній, свідомого стремління, всякої ідеї. Бо розум (Vernunft), ідея, лише тоді стає порушаючою силою, коли сама “діє як афект “ (Йодль). “Воля влади” (Ніцше), “життєвий елян” (Берґсона), “жадоба перемоги” (Джека Лондона), чин для чину, “без мети”, щоб “гнатися в безвість” (Лесі Українки) “фантазія” (Шевченка), якій він жертвував видимий світ, звеличання “залізної сили ентузіязму”, елементу “нерозсудного” (Гоголя), “правда сильного” і “право сили” (Куліша), – ось як характеризували цю волю чужі і наші провідники. Яка ж суть крилася за тими висловами, так різними, а так однаковими? Чи це є той іраціональний чинник історії, на якім, в противагу до науки провансальства, повинен спиратися всякий здоровий націоналізм? Чи це є та “воля”, той “патос”, за яким тужили найкращі, хоч і осамітнені, одиниці серед українства? Дефініція тут нічого не поможе. Ця іраціональна здібність людської душі і не вміщається в мову понять, її треба вміти вичути. Як слушно каже Шопенгавер, – “волю так само тяжко схопити поняттям (begrifflich), як і останній зміст слів Бог, сила, просторонь”. Це є щось, що “переживається, відчувається, але не пізнається”. Головною її прикметою є те, що вона є ціль у собі, рух, що не залежить від об’єкту, але шукає його собі. “Новонароджена дитина (читаємо в того самого філософа) бурливо рухається, казиться і кричить: вона страшенно хоче, хоч ще й не знає, чого вона хоче”. Новонароджене кричить... Це власне був той крик волі, іраціональної, безмотивної, той перший крик новонародженого, який для римського права був конечною передумовою заіснування особи. Дальше, Шопенгавер зве цю волю, як щось, що, всупереч до інтелекту, “не втомлюється, не старіється”. Воля є для нього “das An sich der Natur”, первісна сила, qualitas occulta. Це вічне стремління, вічний невсипущий гін, що лише хвилево задовольняється, щоби знов стреміти наперед. Це стремління абстрактне, іраціональне, щастя в собі. В нім людське щастя, і лише в нім, в цім переході від бажання до його задоволення, а від нього до нового бажання.

Як можна швидшедам 100 балів
Ответ
5/5 (1 оценка)
1
SnowWhite1990 1 год назад
Светило науки - 371 ответ - 0 раз оказано помощи

Ответ:

У тексті можна виділити кілька психоаналітичних елементів.

По-перше, згадується ідея "волі нації до життя", яка, за словами автора, є підставою всякого свідомого стремління та ідеї. У психоаналізі поняття волі тісно пов'язане з поняттям Я, тобто здатністю людини до самовизначення і контролю за своїми діями. Крім того, ідея волі нації може вказувати на колективну психологію нації та її внутрішні мотивації.

По-друге, автор звертається до іраціональних елементів людської душі, які не можуть бути вичленовані в мові понять, але потребують вміння їх вичути. Це може вказувати на прагнення автора до самопізнання та розвитку внутрішнього світу.

По-третє, автор згадує про "перший крик новонародженого", який був конечною передумовою заіснування особи. Цей елемент може вказувати на важливість раннього дитинства та на вплив раннього досвіду на формування особистості.

Отже, у тексті можна побачити певний інтерес до психологічних та психоаналітичних тем. Автор стверджує важливість волі та ідеї, але також звертається до іраціональних елементів людської душі та раннього дитинства, які можуть впливати на формування особистості та колективної психології нації.